حفظ پادگان صفر ۷ به عنوان یک مطالبه عمومی مردم استان لرستان به شمار می رود.

انعکاس مردم-میثم عبداله زاده: پادگان صفر ۷ به عنوان یک میراث فرهنگی و تاریخی برای مردمان خرم آباد به شمار می رود.

چرا که از دهه های گذشته همواره نقش بی بدیلی در فرهنگ و تاریخ این دیار داشته است.

مردم خرم آباد خاطره های زیادی از پادگان صفر ۷ دارند.

خاطراتی که هیچگاه از یادشان نمی رود گویی که صفر ۷ جزیی از وجودشان است.

به همین دلیل است که خبرهای واگذاری بخشی از اراضی این مجموعه توسط ارتش به بخش خصوصی باعث گلایه کندی زیاد شهروندان شده است.

چراکه بسیاری از دلسوزان این دیار معتقدند که صفر ۷ باید برای مردم خرم آبا بماند و به یک مجموعه فرهنگی، هنری، گردشگری تبدیل شود.

همچون بسیاری از شهرهای کشور که اکنون این ظرفیت در جهت عموم به کار رفته در خرم آباد نیز بایستی این امر محقق شود.صفر ۷ متعلق به همه مردم است.

لزوم حفظ اراضی پادگان صفر ۷

در همین راستا یک شهروند خرم آبادی در گفت و گو با انعکاس بیان می کند: مردم خرم آباد خاطرات زیادی از صفر ۷ دارند حیف نیست که بخشی از اراضی آن تبدیل به خانه شود.

رضا گودرزی ادامه می دهد: این در حالی است که بایستی تمامی اراضی ۰۷ به یک مجموعه فرهنگی و هنری کامل با زیرساخت های مناسب برای مردم تبدیل شود.

پادگان صفر ۷ به زیرساخت مهم گردشگری و فرهنگی تبدیل شود

یکی دیگر از شهروندان خرم آبادی نیز در گفت و گو با انعکاس بیان می کند: اگر ظرفیتی همچون اراضی پادگان صفر در شهرهای دیگر به غیر از استان لرستان باید اکنون به منشأ بزرگی برای سرمایه گذاری تبدیل می شد.

زهرا قربانی ادامه می دهد: انتظار می رود مسوولان استان نگاه بلند نظرانه تری نسبت به این ظرفیت بزرگ داشته باشند تا به یک زیرساخت بسیار بزرگ، فرهنگی، هنری و گردشگری برای شهر تبدیل شود.

وی می گوید: این همه آپارتمانسازی در شهر اتفاق افتاده سودش برای مردم چیست که اراضی ۰۷ نیز به خانه تبدیل شوند.

شهرداری آمادگی کامل جهت همکاری با ارتش برای حفظ پادگان ۰۷ را دارد

در همین راستا سعید فتوحی شهردار خرم آباد با بیان اینکه شهرداری آمادگی کامل جهت همکاری با ارتش برای حفظ پادگان ۰۷ را دارد، گفت: ارتش اگر زمین بخواهد شهرداری زمین برای آنها تامین می‌کند.

وی ادامه داد: پادگان ۰۷ خرم‌آباد یک مجموعه ۱۵ هکتاری در مرکز شهر خرم آباد واقع شده است.