رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان از بکارگیری کلیه توان این دانشگاه جهت راه اندازی بیمارستان امام حسن مجتبی خبر داد .
به گزارش انعکاس مردم ، دکتر کورش ساکی با تاکید بر ضرورت راه اندازی بیمارستان امام حسن مجتبی آران و بیدگل گفت :  همه ظرفیت و توان دانشگاه  برای راه اندازی بیمارستان امام حسن بکار گرفته شده است. 

وی افزود : با تلاش مجموعه مدیریتی و نیروی انسانی پای کار دانشگاه ، بسیاری از مشکلات حقوقی و اجرایی در مسیر ساخت و تجهیز بیمارستان ، مرتفع گردیده و در مسیر تجهیز و راه اندازی قرار دارد .

 رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در نشست مشترک دانشگاه و موسسه خیریه بیمارستان امام حسن مجتبی آران و بیدگل ضمن تبریک سال نو و قبولی طاعات و عبادات تصریح کرد : هدف و تاکید در خصوص برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی هر چه سریع‌تر بیمارستان در آران و بیدگل است و در این مسیر اقدامات گسترده ای را در شرف انجام خواهیم داشت.

دکتر کورش ساکی در ادامه گفت : تعویق در کارهای محوله را بزرگترین ضربه به کشور و بیت‌المال دانست و از نیروی انسانی دانشگاه ، کارشناسان و خیرین درخواست نمود راه اندازی و بهره برداری از این پروژه مهم و ضروری را در اولویت برنامه های کاری قرار دهند تا هر چه سریعتر بیمارستان امام حسن مجتبی آران و بیدگل جهت خدمات دهی به مردم مورد بهره برداری قرار گیرد .

در ادامه این جلسه حمیدرضا مژگانی سرپرست اداره منابع فیزیکی و طرح‌های عمرانی دانشگاه نیز گفت : این پروژه پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصد دارد ومراحل پایانی تکمیل را می گذراند.

نبی اله تازنگ مشاور مالی اداری رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز گزارشی از کمبودها ، دغدغه‌ها و چالش‌های بیمارستان ارائه کرد و در این رابطه اعضای هیات امنا و هیات مدیره موسسه خیریه بیمارستان امام حسن مجتبی  نیز نظرات و پیشنهادات و راهکارهای خود را در خصوص راه‌اندازی هر چه سریع‌تر بیمارستان ارائه کردند.

لازم به ذکر است این بیمارستان یک بیمارستان عمومی 120 تخت خوابی و دارای همه بخش های تخصصی،عمومی،داخلی،جراحی و … است که کلنگ ساخت آن در سال 86 زده شده و روند ساخت آن 16 سال بطول انجامیده اما در 2 سال گذشته با پیگیری های دانشگاه علوم پزشکی کاشان و خیرین ارزشمند در روند ساخت و تجهیز این پروژه تحول اساسی صورت گرفت بطوریکه هم اکنون این طرح بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مرحله تجهیز میباشد بنابراین مردم شهرستانهای آران و بیدگل بزودی شاهد افتتاح و بهره برداری از این مرکز بهداشتی درمانی بزرگ خواهند شد.

شهرستان آران و بیدگل بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت دارد و حدود 215 کیلومتر با اصفهان فاصله دارد.